Denne privatlivserklæring gælder for (i) besøgende på RESTOs hjemmeside, (ii) kontaktpersoner hos kunder, leverandører, forretningspartnere mv., og (iii) deltagere i arrangementer.
RESTO er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger som beskrevet i denne privatlivspolitik.
Dataansvarliges kontaktoplysninger er:
RESTO / eRestaurant
Klamsagervej 35, 1
8230 Åbyhøj
Tlf: +45 93 88 89 08
Email: info@erestaurant.dk
I denne privatlivspolitik giver vi dig information om behandlingen af dine personoplysninger, og du vil altid kunne finde den nyeste opdaterede privatlivspolitik på vores hjemmeside.
Oversigt over behandlingsaktiviteterne
I denne oversigt forklarer vi, hvilke personoplysninger vi indsamler og behandler, samt til hvilke formål. Vi forklarer også, på hvilket retligt grundlag vi gør dette, og vi beskriver, hvor længe vi behandler de personoplysninger.
- Besøgende på hjemmesiden
- Personoplysninger: Cookies: IP-adresse, operativsystem, sprogindstilling, browsertype, udstyrstype, MAC-nummer/enheds-ID (afhængig af udstyr), adfærdsmæssige data, unikke identifikatorer osv.
- Formål: Formålet med behandlingen af personoplysninger kan inkludere at levere de ønskede tjenester, forbedre brugeroplevelsen på websitet, kommunikere med kunder eller brugere, behandle betalingstransaktioner, overholde lovgivningsmæssige krav eller markedsføre produkter og tjenester.
- Retligt grundlag: Behandlingen af personoplysninger sker på følgende lovlige grundlag:
- Vital interesse: Behandlingen kan være nødvendig for at beskytte dine eller en anden persons livsvigtige interesser, f.eks. i en nødsituation.
- Samtykke: Når du giver dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger, fx ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev eller acceptere brugen af cookies.
- Aftale: Behandlingen er nødvendig for at opfylde en aftale, som du har indgået med os, f.eks. ved levering af produkter eller tjenester.
- Retlig forpligtelse: Behandlingen er nødvendig for at opfylde lovgivningsmæssige forpligtelser, f.eks. bogføringsloven eller andre krav om opbevaring af data.
- Legitim interesse: Behandlingen er nødvendig for at varetage vores legitime interesser, som ikke tilsidesættes af dine rettigheder, f.eks. til forbedring af vores produkter og tjenester eller markedsføringsformål.
- Opbevaringsperiode: Vi opbevarer dine personoplysninger i den periode, der er nødvendig for at opfylde de formål, som oplysningerne blev indsamlet til, og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det betyder, at vi kan opbevare dine data i en længere periode, hvis det er nødvendigt for at opfylde vores juridiske forpligtelser eller for at beskytte vores rettigheder, f.eks. i tilfælde af juridiske krav.
De specifikke opbevaringsperioder kan variere afhængigt af typen af data og formålet med behandlingen, men vi stræber efter at opbevare personoplysninger så kort tid som muligt. Når oplysningerne ikke længere er nødvendige, vil de blive slettet eller anonymiseret, medmindre vi er forpligtet til at opbevare dem i længere tid af hensyn til lovgivning, kontrakter eller juridiske krav.
- Kontaktpersoner (herunder kunder, leverandører, forretningspartnere mv.)
- Personoplysninger
- Vi indsamler og behandler personoplysninger om kontaktpersoner i forbindelse med vores forretningsforhold, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, stillingsbetegnelse, virksomhedens navn og adresse, samt kommunikationshistorik.
- Formål
- Formålet med behandlingen af disse oplysninger er at kunne opretholde og administrere vores forretningsforhold med kunder, leverandører og forretningspartnere. Vi bruger oplysningerne til at kommunikere, besvare henvendelser, administrere kontrakter, sende fakturaer, og for at kunne opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalerne med vores forretningspartnere.
- Retlig grundlag
- Behandlingen af personoplysningerne sker på baggrund af de kontraktlige forhold mellem os og de respektive kontaktpersoner, og/eller i forbindelse med de legitime interesser, vi har i at kunne administrere vores forretningsforhold og kommunikere effektivt. I nogle tilfælde kan behandlingen også være nødvendig for at opfylde vores lovgivningsmæssige forpligtelser.
- Opbevaringsperiode
- Vi opbevarer personoplysningerne så længe, det er nødvendigt for at opretholde vores forretningsforhold, herunder opfylde kontraktlige forpligtelser og overholde lovgivningsmæssige krav. Når disse data ikke længere er nødvendige, vil de blive slettet eller anonymiseret i overensstemmelse med vores interne politikker for databeskyttelse.
- Videregivelse
- Vi kan dele dine personoplysninger med relevante tredjeparter, såsom eksterne leverandører, partnere og rådgivere, når dette er nødvendigt for at opfylde de formål, der er beskrevet ovenfor, eller som krævet af lovgivningen.
- Dine rettigheder
- Du har ret til at anmode om indsigt i, rettelse af, eller sletning af dine personoplysninger, som vi behandler. Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os på de kontaktoplysninger, der er angivet i denne privatlivspolitik.
- Personoplysninger
Kilder og frivillighed
Som hovedregel indsamles personoplysningerne direkte fra dig eller fra din enhed. Det kan f.eks. være via din interaktion med vores website, gennem kommunikation med os eller via de oplysninger, du måtte dele i forbindelse med indgåelse af aftaler eller levering af tjenester.
Modtagere af personoplysninger
Vi overfører dine personoplysninger til vores databehandlere, som hoster og yder support til brugen af alle vores IT-systemer.
Når vi bruger cookies fra tredjepartsudbydere, kan vi videregive dine personoplysninger til disse tredjepartsudbydere. Disse tredjeparts cookieudbydere kan bruge de personoplysninger, de indsamler om dig via cookies, til deres egne formål.
Opbevaringsperiode
Vi opbevarer personoplysningerne så længe, det er nødvendigt for at opfylde formålene med behandlingen beskrevet i denne privatlivspolitik. Du kan finde detaljer om opbevaringsperioderne for de forskellige kategorier af personoplysninger i den ovenstående oversigt. Vi vurderer regelmæssigt nødvendigheden af at opbevare personoplysninger.
Ret til at trække samtykke tilbage
Når behandlingen af personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage når som helst ved at bruge de kontaktoplysninger. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil det ikke påvirke lovligheden af behandlingen før tilbagetrækningen.
Klage
Endelig har du ret til at indgive en klage til den relevante tilsynsmyndighed.