RESTO / eRestaurant
BETINGELSER & GENERELLE VILKÅR
CVR: 31980089

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER
RESTO / eRestaurant (”RESTO”) er registreret med CVR-nummer 31980089

ANVENDELSE OG GYLDIGHED
RESTOs generelle vilkår gælder for alle aftaler indgået mellem RESTO og RESTOs kunder (“Kunden”). De generelle vilkår træder i kraft ved Kundens accept af tilbuddet, hvorved Kunden bekræfter at have læst, forstået og accepteret RESTOs generelle vilkår.

YDELSER, PARTNER OG DATADELING
RESTO leverer løsninger til håndtering af betalinger, herunder betaling med kort og MobilePay online, afhængigt af Kundens valg (“Ydelsen”). Løsningen kan desuden omfatte udlån af udstyr (som defineret nedenfor), gateway- og softwarelicenser samt support og service.

Kunden er opmærksom på, at RESTO benytter en eller flere underleverandører eller partnere (“Partnere”) til levering af visse services og produkter som en del af RESTOs Ydelse. Kunden accepterer, at RESTO som led i leveringen af Ydelsen deler visse data, herunder persondata, eksempelvis dokumentation til brug for Partneres “KYC”-proces, med de relevante Partnere.

For yderligere information henvises til vores privatlivspolitik: [https://www.erestaurant.dk/privatlivspolitik].

KYC (KNOW YOUR CUSTOMER) KRAV
KYC-kravene er nødvendige for at sikre, at RESTO overholder lovgivningen og undgår at blive involveret i hvidvaskning af penge eller terrorfinansiering. De specifikke krav kan variere afhængigt af den jurisdiktion, virksomheden opererer i, men de generelle KYC-krav omfatter:

  1. Identifikation af Kunden
    RESTO skal indsamle og verificere kundeoplysninger for at bekræfte deres identitet. Det inkluderer:
    • Fuldt navn, Fødselsdato, Adresse, Nationalitet, Kundens identifikationsdokument (f.eks. pas, kørekort eller ID-kort eller med aftale signering med MitID)
  2. Verifikation af Identitet
    • Signering med MitID eller
    • Billede af identifikationsdokumenter (f.eks. pas eller kørekort).
      Verificering af dokumenter for at sikre, at de er ægte og gyldige.
  3. Personoplysninger og Baggrund
    • Kunder skal også oplyse eventuelle relevante oplysninger om deres erhverv og formål med relationen til RESTO.
  4. Politisk Udsatte Personer (PEP)
    • Kunder, der er politisk udsatte personer (PEP’er), kræver yderligere opmærksomhed og kontrol, da de kan være involveret i korruption eller andre risikofyldte aktiviteter.
    • PEP’er skal også vurderes for deres familiemedlemmer og nære samarbejdspartnere.
  5. Kontrol mod Hvidvaskning af Penge og Terrorfinansiering
    • Identifikation af højrisiko kunder, og opretholdelse af procedurer for at sikre, at de ikke er involveret i hvidvaskning af penge eller terrorfinansiering.
  6. Kundens Risiko Profilering
    • Klassificering af kunder efter risiko, baseret på deres adfærd. Højrisiko kunder kan kræve hyppigere overvågning og rapportering.
  7. Opdatering af KYC-oplysninger
    • KYC-oplysninger skal opdateres regelmæssigt for at sikre, at RESTO har de nyeste og korrekte oplysninger om Kunden.
    • Kunden skal informeres om eventuelle ændringer i deres profil og om nødvendigheden af at bekræfte deres oplysninger igen.

KYC er ikke blot en lovgivningsmæssig forpligtelse, men også en måde for RESTO at beskytte sig mod økonomisk kriminalitet og skabe tillid i RESTOs forretningsforhold.

UDLÅN & EJERSKAB AF UDSTYR
RESTO forbliver ejer af alt udstyr leveret til Kunden under abonnementsaftaler, herunder, men ikke begrænset til, Point of Sales-udstyr (“POS”) samt eventuelt andet tilbehør (“Udstyr”). Udstyret må under ingen omstændigheder overdrages til tredjepart.

Udstyret, som RESTO stiller til rådighed i forbindelse med aftalen, kan være ejet af RESTO. Medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning, er det ikke tilladt at foretage ændringer, modifikationer eller lignende i noget udstyr. Dette forbud gælder alt udstyr, herunder, men ikke begrænset til, maskiner, fysisk tilbehør og software.

FLYTNING AF UDSTYR
Kunden er berettiget til at flytte udstyret eller dele deraf til andre lokaler til brug for Kundens forretning i Danmark, dog med undtagelse af Grønland og Færøerne. Flytning af udstyret kræver forudgående skriftlig orientering til RESTO.

TILBAGELEVERING AF UDSTYR
Ved opsigelse af aftaleforholdet mellem RESTO og Kunden skal alt udstyr returneres til RESTO. Udstyret skal sendes til den adresse, som RESTO har oplyst. Såfremt udstyret ikke tilbageleveres, vil Kunden blive faktureret i henhold til den til enhver tid gældende prisliste.

DEFEKT UDSTYR
RESTO bestræber sig på at foretage fejlretning af defekt udstyr via fjernsupport i overensstemmelse med aftalen om support og service. Såfremt RESTO vurderer, at udstyret ikke kan repareres uden en fysisk inspektion, skal Kunden sende det defekte udstyr til RESTO.

RESTO tilstræber at stille ombytningsudstyr til rådighed for Kunden inden for tre arbejdsdage efter, at det er konstateret, at fejlen ikke kan rettes. Dette forudsætter, at fejlmeldingen er foretaget senest kl. 10.00 dagen forinden.

OPRETTELSE AF FORBINDELSE TIL DATA- OG KOMMUNIKATIONSNETVÆRK
RESTO er ikke ansvarlig for levering, opsætning, igangsættelse eller vedligeholdelse af Wi-Fi eller routere til brug for udstyr leveret af RESTO. RESTO påtager sig heller ikke ansvar for eventuel manglende Wi-Fi-dækning eller de konsekvenser, dette måtte medføre.

For Wi-Fi- og mobilbaseret udstyr kan RESTO kontaktes for nærmere information om krav til standardopsætning af forbindelsen. Det er Kundens ansvar at sikre tilgængeligt Wi-Fi, da dette er en forudsætning for brug af udstyret.

INDLØSNING AF BETALINGER
RESTO foretager ikke selv indløsning af online betalingskorttransaktioner, hverken i fysisk handel eller online. I stedet har RESTO indgået partneraftaler med en eller flere kortindløsere (“Indløseren”).

Kunden skal godkendes i overensstemmelse med gældende regler og processer, herunder “Know-Your-Customer”-processen, og skal til enhver tid opfylde de lovgivningsmæssige krav.

Kunden er opmærksom på, at det ikke er muligt at ændre Indløser eller Partner eller at fravælge RESTO som tredjepart i forbindelse med de ydelser og det udstyr, RESTO leverer. RESTO forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre Indløser på vegne af Kunden.

OPKRÆVNING AF TRANSAKTIONSPRIS OG UDBETALINGER
Ved indgåelse af aftale med RESTO fastsættes Kundens transaktionspris pr. transaktion som en procentdel af transaktionsbeløbet samt et fast beløb pr. transaktion. Transaktionsprisen pålægges hver transaktion og betales af Kunden direkte før afregning og udbetaling. Transaktioner og dermed betalinger gennemføres hos Indløseren, og Kunden faktureres ikke særskilt.

Det kan være enten Indløseren eller RESTO, der foretager udbetalinger til Kunden. Kunden er opmærksom på og accepterer, at udbetalinger også kan håndteres af RESTO.

SUPPORT & SERVICE
Service udføres af RESTO eller af en af RESTOs udpegede serviceleverandører. Kunden må ikke selv udføre eller få andre til at udføre service, vedligeholdelse, fejlfinding mv. på udstyr, betalingsgateway eller software leveret af RESTO. Kunden skal efter anmodning sikre RESTO uhindret adgang til at udføre fejlretning på udstyret, betalingsgatewayen eller softwaren. Hvis Kunden undlader at frigøre det berørte udstyr, bortfalder RESTOs forpligtelser, indtil frigørelsen har fundet sted.

Såfremt fejlretningen nødvendiggør en hel eller delvis afbrydelse af det berørte udstyr, vil Kunden blive oplyst herom. Kunden skal vederlagsfrit medvirke ved enhver fejlretning ved at stille kvalificeret personale og fornøden maskintid, data m.m. til rådighed, også når dette omfatter maskintid på udstyr, der ikke fejler, men som fungerer i forbindelse med det udstyr, betalingsgateway eller software, hvorpå der skal udføres service.

Såfremt der måtte opstå nedetid eller andre driftsproblemer i relation til de ydelser og udstyr, som RESTO har leveret til Kunden, og disse ydelser og/eller dette udstyr leveres af partnere, vil RESTO bistå med at få sine partnere til at løse problemerne hurtigst muligt.

REKLAMATION
Reklamationer vedrørende fejl og mangler skal indsendes skriftligt og senest inden 8 dage efter, at Kunden har opdaget eller burde have opdaget fejlen/manglen. Hvis reklamationen ikke indsendes inden for denne frist, er Kunden afskåret fra at gøre fejlen eller manglen gældende.

BETALINGSFRISTER OG GEBYRER
For alle fakturaer udstedt af RESTO gælder en betalingsfrist på 8 dage. Ved for sen betaling forbeholder RESTO sig retten til at opkræve gebyrer og renter i henhold til renteloven.

Ved manglende betaling er RESTO berettiget til at afbryde udstyrets funktion eller lukke for en online bestilling hjemmeside. Genåbning kan kun finde sted mod betaling af det skyldige beløb samt et gebyr på DKK 1.000.

UOPSIGELIGHEDSPERIODE
Aftalen har en indledende uopsigelighedsperiode/bindingsperiode på 36 måneder for kassesystemaftaler og 24 måneder for online bestilling hjemmesideaftaler, regnet fra accept af tilbud, hvor aftalen er uopsigelig. Dette indebærer, at Kunden er bundet af aftalen i denne periode (bindingsperiode). Aftalen kan først opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, efter at uopsigelighedsperioden er udløbet.

OPSIGELSE VED USÆDVANLIG ADFÆRD ELLER MISBRUG
Hvis Indløseren eller en Partner på grund af usædvanlig adfærd og/eller mistanke om misbrug afslutter kundeforholdet med Kunden, kan RESTO opsige Kunden med øjeblikkeligt varsel.

TILBAGELEVERING AF UDSTYR VED OPSIGELSE
Hvis Kunden ikke returnerer RESTOs udstyr inden for 14 hverdage efter opsigelsesvarslets udløb, vil Kunden blive faktureret for udstyret i henhold til RESTOs til enhver tid gældende prisliste.

MISLIGHOLDELSE
Udover hvad der er beskrevet i disse generelle vilkår, anses følgende forhold, ikke udtømmende, som misligholdelse:

FORCE MAJEURE
Såfremt der indtræder uventede og ekstraordinære forhold uden for parternes kontrol, og som parterne ikke ved aftalens underskrift kunne eller burde have taget i betragtning (herunder hacking, virus, strejker og lockout, pandemier), og som heller ikke burde have været undgået eller overvundet, bevirker dette, at aftalens rettigheder og pligter bliver suspenderet for begge parter i det tidsrum, forholdet vedrører. Hver af parterne er forpligtet til at gøre sit yderste for at overvinde sådanne hindringer, således at tabet begrænses mest muligt.

OVERDRAGELSE AF AFTALEFORHOLDET
RESTO kan når som helst, helt eller delvis, overdrage samtlige rettigheder og forpligtelser til tredjemand uden samtykke fra Kunden. Kunden kan kun med RESTOs skriftlige, forudgående samtykke overdrage sine rettigheder og forpligtelser til tredjemand (herunder, men ikke begrænset til, et andet selskab ejet af Kunden, et familiemedlem mv.).

AFTALEINDGÅELSE & KORRESPONDANCE
Kunden accepterer, at aftaleindgåelse og al korrespondance mellem Kunden og RESTO sker via e-mail eller anden form for elektronisk kommunikation.

KUNDENS KONTAKTINFORMATIONER
Det er væsentligt, at RESTO altid kan kommunikere med Kunden, og det er Kundens ansvar at sikre, at RESTO altid er skriftligt orienteret om, hvilken e-mailadresse der skal anvendes i aftaleforholdet med Kunden.

FORTROLIGHED
RESTO og Kunden er begge forpligtede til at holde enhver ikke-offentligt tilgængelig oplysning, de måtte få kendskab til om den anden part eller dennes forhold, fortrolig. Dette gælder dog ikke, hvor parterne er forpligtet efter gældende lovgivning og regulering til at videregive de fortrolige oplysninger. RESTO er endvidere i forbindelse med en eventuel overdragelse af aftalen berettiget til at videregive de fortrolige oplysninger under varetagelse af gældende lovgivning.

PERSONDATA
I det omfang, der behandles persondata på vegne af Kunden, handler RESTO og RESTOs partnere og/eller underleverandører alene efter instruks fra Kunden. Kunden accepterer, at nødvendige persondata (herunder e-mail, navn, telefonnummer, legitimationsdokumentation mv.) overføres til partnere og/eller underleverandører. RESTO træffer de nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre RESTOs forpligtelser i henhold til gældende lovgivning. Kunden har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke kundedata RESTO opbevarer på Kunden, samt til at protestere over disse og få data slettet.

FORTRYDELSESRET
Kunden, som erhvervsdrivende, har ingen fortrydelsesret.

ÆNDRINGER
RESTO forbeholder sig ret til løbende at ændre de generelle vilkår. Mindre væsentlige ændringer kan ske uden varsel. Væsentlige ændringer vil blive varslet elektronisk til enten den af Kunden oplyste e-mailadresse og på RESTOs Portal eller på RESTOs hjemmeside med 30 dages varsel. Ændringer kan ske ensidigt og kræver således ikke Kundens samtykke. De til enhver tid gældende generelle vilkår kan findes på [DENNE SIDE]. De generelle vilkår kan kun fraviges ved skriftlig aftale mellem Kunden og RESTO.

INDSIGELSER IMOD KORTTRANSAKTIONER
En kortholder kan gøre indsigelse mod en korttransaktion overfor sin kortudsteder. Kortudstederen retter herefter bl.a. henvendelse til RESTOs partnere med henblik på at undersøge, om der kan og skal foretages en refundering (chargeback) til kortholderen. Årsagen til en indsigelse kan eksempelvis være, at kortholderen afviser at have kendskab til korttransaktionen, at transaktionen er blevet gennemført flere gange for samme køb, at betalingen er gennemført på en anden måde, at kortholderen ikke mener at have modtaget den aftalte vare eller ydelse, eller at kortholderen har returneret den modtagne vare.

Kunden er forpligtet til omgående at fremkomme med al relevant dokumentation, der vedrører den korttransaktion, som der er gjort indsigelse imod, på RESTOs anmodning. Hvis Kunden ikke kan dokumentere sin position overfor RESTO, kan RESTOs partner vælge at returnere betalingerne til kortholderen. RESTOs partners afgørelse over en indsigelse er endelig og kan ikke indbringes for domstolene.

Kunden er forpligtet til at yde god service overfor kortholderen, således at indsigelser undgås. Et for højt antal indsigelser kan medføre indsigselsgebyrer og indsigelsesbøder fra partnere og/eller kortselskaberne (såsom VISA og Mastercard). Sådanne indsigselsgebyrer og -bøder vil blive viderefaktureret af RESTO til Kunden. Der kan blive tillagt et administrationsgebyr på 25% af disse gebyrers og bøders beløbsstørrelse.

Support
Vi yder gratis support til spørgsmål stillet via vores kontaktformular.

Ansvar og fortrolighed
eRestaurant tager daglig backup, men det påhviler kunden selv at tage backup af sine data. Backup er ikke beregnet til at blive indlæst for en enkelt kunde, men kun hvis en hel server går ned. Så vil Web Wap Solutions om muligt indlæse backup for alle kunder. Web Wap Solutions kan ikke stilles til ansvar for evt. tab eller skade forvoldt af Web Wap Solutions produkter, tjenester eller andet, medmindre dette skyldes grov uagtsomhed fra Web Wap Solutions side. Hvis Web Wap Solutions ikke er i stand til at levere lovede produkter eller tjenester som følge af forhold, der ligger uden for vor kontrol, er Web Wap Solutions ikke erstatningspligtig.

Abonnementsperiode, fornyelse og opsigelse
Et Abonnement løber i 6 eller 12 måneder ad gangen (en ‘Abonnementsperiode’) og fornyes ved abonnement periode udløb. Anmodning om betaling for abonnementer sendes 8 dage før betalingsfrist.
Kunden kan ligeledes opsige midt i perioden. Opsigelsen skal være skriftlig og indeholde underskrift, brugernavn og domænenavn.
Ved kundens opsigelse vil det ikke være muligt at få refunderet allerede indbetalt abonnement.

Web Wap Solutions kan opsige et abonnement med 1 måneds varsel. Opsiger Web Wap Solutions et abonnement før en abonnementsperiode er udløbet, refunderes til kunden et beløb svarende til betaling for den resterende abonnementsperiode. Web Wap Solutions kan opsige et abonnement med øjeblikkelig virkning, hvis der er sket overtrædelse af forretningsbetingelserne. I så fald vil der ikke blive ydet refusion af indbetalte beløb.

Domæneregistrering og webhosting er specielt til kunden tilpassede ydelser og derfor tilbydes kunden ikke fortrydelsesret på de foretagne bestillinger.

Ved manglende betaling af fornyelse lukkes webhotel.

Ved opsigelse, sletter Web Wap Solutions alle hjemmesidens filer, database og evt. automatisk kortbetalinger tilmeldinger. Filer og database kan derefter ikke genskabes.

Betalingsbetingelser

Ændringer i abonnement

Web Wap Solutions kan uden varsel ændre i de i abonnementet inkluderede tjenester såfremt dette vurderes nødvendigt af hensyn til datasikkerhed, lovgivning eller lignende.

Abonnementsbetingelser & Betalingskort tilmelding

Er du tilmeldt Automatisk Kortbetaling, accepterer du at Web Wap Solutions automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort, hver gang abonnementet fornyes. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit dankort eller dit kreditkort bliver spærret eller udløber. Det kan du gøre ved at skrive til os og derefter sender vi dig et nyt link til kortbetaling tilmelding. Såfremt du ikke har opdateret dine betalingsoplysninger rettidigt, vil dit abonnement blive opkrævet via faktura. Alle fakturaer og kvittering for betalinger, sendes via e-mail.

Ønsker du at få dit automatisk kortbetaling tilmelding slettes, skal du foretage kontakt til Web Wap Solutions via e-mail og anmode om sletning.

Web Wap Solutions gemmer aldrig kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre i egne systemer.


Når man har bestilt et webhotel på Web Wap Solutions, Web Wap Hosting, har man tilkendegivet at man har læst og forstået ovennævnte betingelser.